Interview met ordermanager Desiré: ‘soms verbaas je je hoeveel spoedjes er binnenkomen op één dag’

Velen van onze klanten kennen haar: onze Desiré. Ze is al ruim twee jaar aanspreekpunt voor de drukwerkbestellingen bij De Digitale Drukker. Vandaag duiken we een dagje in het leven van deze vlotte meid. Van spoedbestellingen verwerken op kantoor tot haasten naar de sportschool, we leggen haar een aantal leuke vragen voor. Lees je mee?!

We willen alles over je weten! Hobby’s enzo, vertel!

Hallo! Soms kan het een aparte wending geven van waarvoor je gestudeerd hebt en waar je uiteindelijk terecht komt. Ik heb een grafische opleiding gedaan aan de toen nog hetende Eindhovense School. Vervolgens een paar jaar uit de grafische branch geweest en nu zit ik er weer in, maar dan aan de andere kant wat heel goed bevalt!

Daarnaast doe ik inderdaad nog sporten 3x in de week, doe ik leuke dingen met vrienden, bak ik af en toe iets lekkers wat mijn vriend natuurlijk helemaal niet erg vindt. Verder ben ik nog net geen 3 decennia oud en woon ik in het prachtige dorp Someren.

Hoe ziet een normale werkdag eruit voor jou?

Mijn werkdagen beginnen om 9:00 uur en eindigen om 18:00 uur. Door deze dag heen houd ik de inbox van de mail continue in de gaten, verwerk de aanvragen en orders van de klanten, neem ik de telefoon aan, help ik klanten aan de balie waar iedereen vrijblijvend binnen mag lopen. Verder help ik iedereen om mij heen die vragen heeft of iets wil overleggen en tussendoor wil ik natuurlijk ook even gezellig doen met mijn collega’s en eet ik ook af en toe iets haha.

Wat vind je het allerleukste aan je baan als ordermanager?

Het leukste vind ik het contact met de klanten en de waardering die je krijgt als een order er super uitziet, goed is verlopen, de klant je bedankt voor de goede service en snelheid, zij zich echt geholpen voelen door het advies wat je uitbrengt en door het met ze meedenken in oplossingen. En daarnaast natuurlijk gezellig doen met mijn collega’s!

Zijn er ook taken die erbij horen, maar die je liever niet doet?

Ja dat heeft elke baan denk ik wel. Op sommige dagen is het zo druk dat de telefoon roodgloeiend staat en dat ik mezelf op dat moment net een telefoniste voel en niet meer aan ander werk toe kom. Dat maakt het soms lastig, omdat het werk toch af moet zijn aan het einde van de dag. Op zulke momenten wil ik de telefoon wel op een andere plek zetten haha.

Tijd om te biechten: wat is je grootste blunder bij DDD?

Voor mijn grootste blunder moet ik toch echt even diep in mijn geheugen graven. Kleine foutjes maken we allemaal maar die grote blunder moet nog komen denk ik. (is niet te hopen natuurlijk)

Stelling: de hele dag offertes maken zonder orders OF de hele dag stressen om (té veel) spoedbestellingen?

Dan ga ik toch voor de uitdaging met de spoedjes! Ook al zijn deze dagen erg hectisch. Soms verbaas je je hoeveel spoedjes er binnenkomen op één dag. Waarvan de klant waarschijnlijk denkt ‘ik ben de enige met een spoedje’. De realiteit is echter minder waar, maar, dit is natuurlijk een goede test voor het stressniveau en gelukkig heb ik daar niet zo’n last van. We doen ons uiterste best en valt er iets voor of is het spoedje niet haalbaar, dan werken we altijd samen met de klant naar een oplossing toe en kijken we naar alternatieven. Gelukkig is het meestal wel haalbaar!

Welke tip zou je klanten geven wanneer zij hun drukwerk aanvragen?

Soms is het erg jammer dat klanten een hele mooie brochure willen laten drukken, maar de bestanden helaas van mindere kwaliteit zijn. De resolutie is zo laag dat je de pixels soms zelfs kan tellen. Dat is zonde van het drukwerk. Je hebt er zoveel lof en profijt van als je een ontwerper/designer je drukwerk laat opmaken. Dan kun je er vol trots op terug kijken.

Hoe zie jij De Digitale Drukker over tien jaar?

Dan is het een super mooi en nog verder ontwikkeld bedrijf! We zitten nu in Eindhoven zoals velen weten, in een pand waar het nodige nog verbouwd moet worden. Dit zal plaats gaan vinden in de eerste jaren en over tien jaar zitten we waarschijnlijk in een groter pand met nog meer mooie en verder ontwikkelde machines waarmee we drukwerk kunnen leveren met een ‘gouden randje’, misschien wel letterlijk tegen die tijd. Wie zal het zeggen 😉

LEES OOK: Klantinterview Luxpa: ‘Na een succesvolle brainstorm bij DDD, is ons drukwerk precies zoals we willen.

Genoten van het interview met Desiré en kun je niet wachten om nog eens van haar te horen? Pak de telefoon of stuur haar een bericht

Neem contact op voor vragen of een vrijblijvende offerte